Warto wiedzieć

Dlaczego warto sprawdzać paczkę przed odebraniem od kuriera?

sprawdzanie paczek przed odebraniem

Sprawdzanie paczek przed odebraniem to wciąż niezbyt popularna praktyka. Odbiorcy zwykle podpisują tylko potwierdzenie odbioru i zabierają przesyłkę do domu. O ile ta dotrze nienaruszona, nie ma problemu. Trudności zaczynają się, kiedy po rozpakowaniu okazuje się, że wysłana rzecz ma defekt, a klient podejrzewa, że do zniszczenia mogło dojść w czasie transportu.

Jak sprawdzić paczkę?

Czynność ta, choć z pozoru łatwa, może przysporzyć nie lada kłopot. Wynika to z faktu, że pracownicy firm kurierskich zwykle są zabiegani. Zazwyczaj chcą szybko dostarczyć paczkę, zdobyć podpis klienta i ruszać z następną przesyłką. Warto więc stanowczo poinformować dostawcę o chęci sprawdzenia paczki. W tym wypadku znaczenie ma także wybór firmy kurierskiej. Zazwyczaj większe przedsiębiorstwa są bardziej otwarte na potrzeby klienta np. UPS. Cennik tego typu dostawców nie różni się znacznie od innych przewoźników, dlatego warto wybierać sprawdzone placówki. Kiedy kurier zgodzi się na otworzenie paczki, należy to zrobić z należytą starannością. Warto mieć na uwadze czas, który dla dostawcy jest na wagę złota. Po otworzeniu sprawdzamy dokładnie zawartość. Konieczna jest weryfikacja tego, czy przesyłka jest kompletna oraz czy nie została naruszona.

ups cennik

Co zrobić, kiedy przesyłka jest naruszona?

Pojawia się pytanie, co zrobić, kiedy dostarczona paczka ma jakieś braki. W takim wypadku konieczne jest spisanie protokołu szkody w obecności kuriera. Należy tam umieścić informacje m.in. o tym, czy przesyłka została przyjęta bez zastrzeżeń oraz czy jej opakowanie było uszkodzone. Tego typu dokument, podpisany zarówno przez kuriera, jak i odbiorę stanowi dowód w postępowaniu reklamacyjnym.

 

Sprawdzanie paczek przed odbiorem – plusy

Jedną z podstawowych i najważniejszych zalet sprawdzania przesyłki przy kurierze jest możliwość szybkiej weryfikacji. Tym samym, w razie potrzeby, klient może błyskawicznie podjąć stosowne kroki, kiedy paczka okaże się naruszona. Co więcej, spisanie protokołu szkody stanowi niepodważalny dowód w trakcie trwania postępowania reklamacyjnego. Znacznie usprawnia on cały proces, dlatego korzystający z usług firmy kurierskiej szybciej otrzymuje rekompensatę. Informację na temat tego, w jaki sposób składać reklamację znaleźć można na stronie internetowej przewoźnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *